Ülünk a vonaton..

...még mindig...

14. nap Huzsír-Irkutszk

2015. szeptember 06. 05:29 - tengoo

Szeles idő, 18°C

Későn keltünk, ezért most kiderült, hogy nem is kell két óra összepakolni a vonatos cuccunkat, bőven elég 10 perc is, melyben még a szoba eredeti állapotára való visszarendezése is belefér (összetoltuk az ágyakat).
Futólépésben közelítettük meg a kis bódét, ahol tegnap óránként visszahívtak a jegyvásárláshoz. A kis Ford Transit már benn állt, majdnem tele. Az eladó néni ránk mutatott majd a sofőrhöz beszélt, aki húzta a száját a táskáinkat meglátva, de végül kifizettük a jegyet és felszuszakoltuk magunkat a buszra. Pakolás közben egy szolid káromkodás azért elhagyhatta a sofőr száját. Már épp kezdtünk volna, aggódni, hogy ránk fog pikkelni végig az úton, amikor begurult egy srác jól megpakolt biciklivel, hogy akkor még ő is jönne, bringával együtt. Na, ekkor durrant el igazán a sofőrünk agya és elkezdett ordíbálni a bringás sráccal meg az eladó lánnyal, kb olyasmit, hogy tekerjen el maga Irkutszkig. Hiába mondta, hogy ő már megvette a jegyet, a buszunk végül nélküle indult el a 6,5 órás útra.
A kompig tartó 30 km-t 1 óra alatt sikerült megtenni (összehasonlítás képpen ez fél óra sem volt idefelé), úgy tűnik ez a sofőr sokkal nyugisabban vezetett, nem is rázott annyit a busz össze-vissza minket. Mondjuk mi is nyugodtabban vezettünk volna, ha Irkutszkba kell menni a nap folyamán, nem pedig Huzsírba reggel, hogy aztán délután négykor induljon az ember még vissza 6,5 órát a sötétben ezeken az utakon.
A kompnál egy kis pihenő következett, megreggeliztünk, cseburek és tea volt a menü.

Zsófi eredetileg az egyik középső helyet választotta a menetiránnyal szemben, ami már első érzetre is túlságosan rugózott. A komp után visszaszállva az autóra világossá vált, hogy az ülés teljesen eltört, így egy gyors mozdualttal átvágódott az utolsó üres székre, így a maradék 5 órát menetiránnyal háttal utazva töltötte. Az összetört szék sem árválkodott sokáig, az egyik utastársunk lecsapott rá, ami ekkorra már fekvő helyzetet biztosított és boldogan szunyokált benne, egészen az út végéig.
Az utunk eseménytelenül zajlott pár felesleges és életveszélyes előzést leszámítva, láttunk birkákat, teheneket és lovakat a tájon (no meg az úton is).
Dél körül ismét lehúzódtunk egy útszéli büfébe ebédelni, itt már okosabbak voltunk mi is. Amint leállt a motor, mint egy rakéta lőttük ki magunkat a kocsiból, és csak Zsófi előzékenységének (balekságának) köszönhetően lettünk harmadikok a sorban. Dani egy szokásos szoljankát kért, Zsófi pedig beérte üres palacsintával - nehogy megint sokat kelljen várni a kajánkra és ne tudjuk befejezni. Gyorsaságunk végül feleslegesnek bizonyult, a sofőrünk kért utoljára a sorban és szép nyugalomban el is fogyasztotta a két fogást. Így maradt időnk felfedezni a tájat.

Háromra érkeztünk Irkutszkba, ahol a maradék időnket a Harat's étteremlánc egy egységében töltöttük - hullafáradtak voltunk már várost nézni és Zsófi is elég rottyon volt.
Vacsora után indult a kálváriánk a reptérre való kijutás miatt. Megkerestük a megfelelő busz megállóját ami egy laza 20 perces sétát jelentett minden cuccunkkal és elkezdtük várni a buszt este 22.00 órakor.
Egy buszt láttunk is elmenni, így bizakodók voltunk, hogy majd jön a következő. A várakozásunk nem telt unalommal, egy csöves úriember gondolta, hogy szórakoztat minket. Először cigit kért, amit mindig tartunk magunknál pont ilyen helyzetekre :) Miután adtunk neki kicsit szidkozódott, hogy 'áh! szűrő van benne' majd nekiállt szétcincálni a filtert, kiszedte, eldobta a felét, majd visszatuszkolta a maradékot, igazi gurman. Eközben kérdezgette honnan jöttünk, hol a családunk és a legfontosabb, hogy van-e pénzünk. Persze mi magyarul mosolyogtunk rá és mondogattuk, hogy sajnos nem értjük. Ekkor jött a csattanó, közölte, hogy nincs több busz már aznapra és elkezdett kocsikat leinteni nekünk az úton. Ekkor éreztük úgy, hogy fájó búcsút kell vennünk egymástól és elkezdtünk visszafelé sétálni a busz egy korábbi megállójához, reménykedve abban, hogy az öreg csak annyira be volt rúgva, hogy nem tudta, hány óra van és lesz még aznapra buszunk. Végül nekünk lett igazunk és a másik megállóban felszálltunk a buszra, ahol a korábbi járatokkal ellentétben nem egy jegyárus nénitől kellett venni a jegyet, hanem mindenki leszálláskor (!) fizetett a sofőrnek.

23 órára már kinn is voltunk a reptéren, a repülőnk 00:45-kor indult. Eddig ha repültünk leginkább fapados társasággal mentünk így furcsa volt egy rendes légitársasággal utazni.  Elkezdtünk ugyanis azon görcsölni, hogy vajon mennyibe kerül majd a checkin, mert nem találtunk online checkin kioskot, vagy, hogy mennyit kell majd fizetnünk a nagy táskáink feladásáért. Igen pozitív volt a csalódás, amikor kiderült, hogy az Aeroflot alvállalkozója az Aurora, egy rendes légigtársaság és kolbászból van a kerítés, minden ingyen volt (pontosabban nem kellett pluszban fizetni a repjegy árán felül). Az egyetlen kényelmetlenség a checkinhez való sorbanállásnak nem nevezhető tolongás volt, de ez nem a társaság, inkább az orosz emberek számlájára írható, akik képtelenek normálisan várakozni. A chekin-nél rendes beszállókártyát nyomtattak nekünk, a gépen kaptunk vacsorát (reggelit?), takarót, vizet (többször is), teát, mindezt teljesen ingyen - csak ámultunk és bámultunk, mekkora itt a jólét (és mekkora lehetett, amíg volt még Malév otthon). Zsófi még rosszabbul lett és nyüglődött, hogy a fülébe ment a takony a nyomástól, aludni próbáltunk.
Helyi idő szerint reggel 6-ra értünk Habarovszkba (+2 óra Irkutszkhoz képest) a 17 fokba.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.